Tiktok steg 1 – innehållsproduktion

Målet med utbildningen

TikTok är den snabbast växande sociala mediekanalen och företag har också upptäckt TikTok. I den här utbildningen får du verktygen för att skapa och underhålla en organisations TikTok-kanal.

I utbildningen får du lära dig grunderna till att använda kanalen. Du lär dig hur du optimerar dina egna sidor, laddar upp, skapar ditt eget innehåll samt schemalägger.

 

Kurslängd

Utbildningen är på två timmar och kan levereras både online eller på plats. 


Kursen för individen

Utbildningen är lämplig för användare som vill bekanta sig med att hantera en affärskanal och producera innehåll på TikTok. Ingen tidigare erfarenhet krävs.

Kursen för företaget

Då fler och fler företag börjat använda och marknadsföra sig på TikTok så får företaget en god insikt i vad som är möjligt och vad det kan ge. För att kunna sätta upp sin egen marknadsstrategi i detta forum.

Våra lärares erfarenhet

Alla pedagoger har över tio års erfarenhet att både leda och utbilda via digitala medier och delar med sig av massor med trix och tips under utbildningen.


Kursinnehåll 

Komma i gång

  • Vad är TikTok, hur många använder det i Norden och vilken typ av användare har tjänsten?
  • Komma i gång och grundläggande användning av TikTok

Kanal för ett företag eller en organisation på TikTok

  • Skapa en kanal och anpassa din profilsida
  • Ställ in som företagskanal
  • Länka andra sociala mediekanaler
  • Tvåfaktorsautentisering

Exportera innehåll till tjänsten

  • Hur ska en video för TikTok vara?
  • Hur man laddar upp redigerade videofiler till TikTok från din PC
  • Innehållsschemaläggning och upphovsrättsgranskning

Skapa din egen video

  • Spela in en video med din telefon
  • Effekter och filter
  • Kombinera videos
  • Återanvända ljudet från en video

Hur gick det?

  • Radera en video från en kanal
  • Kanalanalys
  • Duett, Stitch och reklamtillstånd, om det är värt att använda (och hur)

 

Låter utbildningen intressant? Kontakta oss genom att klicka här