Försäljning

Kanske har du någon gång sett platsannonserna där ”säljare sökes”? Och möjligen har du också tänkt att många företag som söker säljare, lägger ribban väldigt högt. Dom söker nämligen ofta ”världens bästa säljare”. Och hur realistiskt är det egentligen? …när man tänker efter. SMARTa mål – hallå, vad är det?

 

Önskescenariot krockar ofta med verkligheten, så vi behöver kanske lite uppstyrning och bli mer medvetna förare – inte riktigt bara tuta å’ köra utan också använda sunt förnuft,

GPS, säkerhetsbälte och krockkudde.

 

UTBILDNINGSMÅL

Denna kurs är lämplig för både den som måste hoppa upp i försäljarsadeln för första gången, och för den som redan hunnit rida på den lite grann.

 

Avsikten med kursen är inte alls att bli en superskicklig krämare eller krängare – för det krävs ofta extrem talang kombinerat med mycket hårt arbete för att lyckas med det.

Men du kommer garanterat att bli en mer kompetent, välorganiserad, effektiv och proffsig försäljare.

 

Du kommer bl a bli mer medveten om vikten av struktur, systematik och metodik, vilket kommer att hjälpa dig till större framgång i din försäljning.

 

Du kommer efter kursen att ha flera nycklar i din hand, som hjälper dig att öppna dörrar till kunder. Därutöver finns reservlösningar att luta sig emot, så om nyckeln inte alltid funkar, så kan du ändå dyrka upp låset. Sådana verktyg delas ut på denna kurs.

 

MÅLGRUPP

Kursen vänder sig som sagt till dig som är nybörjare eller som har lite erfarenhet sedan tidigare. Du kan t ex vara delvis

självlärd eller upplärd säljare, som behöver fräscha upp såväl dina kunskaper som färdigheter både i teori och praktik.

Kursen är allra mest lämplig för dig som ska börja jobba med eller redan arbetar med aktiv, kontaktsökande försäljning – som blivande eller befintlig egenföretagare alt. som anställd säljare:

  • Du kanske måste sälja per telefon, eller boka dina affärsmöten via telefon?
  • Du måste möjligen genomföra personliga försäljningsmöten, öga mot öga?
  • Du behöver ev. skriva proffsiga offerter, ordererkännanden och göra andra uppföljningar?
  • Du bör eller måste förbättra ditt kundregister?
  • Du vill gärna delta med ditt företags anbud (offert) i offentliga upphandlingar – men känner inte till hur processen funkar eller hur ett vinnande koncept bör arrangeras?

Om du svarar ja på en eller flera av ovanstående frågor, så är denna kurs definitivt något för dig och ditt företag.


Att förbättra sin egen potential på en enda punkt, kan ju vara fullt tillräckligt för att väsentligt förstärka utfallet, d v s sina försäljningsresultat.

 

FÖRKUNSKAPER

Du behöver inte ha några som helst grundläggande förkunskaper i försäljning. Och vänligen observera att nedanstående kursinnehåll kan anpassas utifrån den enskilda kursdeltagarens alt. gruppens (kursdeltagarnas) behov och önskemål.

 

KURSLÄNGD

2-3 heldagar, anpassade efter gruppens behov alt. skräddarsytt utifrån individen i privatlektion.



Förstora bilden genom att klicka på den!

Till höger kan du ladda hem produktbladet som pdf.

Hämta
Exempel på innehåll i Försäljning.
Försäljning.pdf
Adobe Acrobat-dokument 129.3 KB